نوشته شده توسط : نادر رفیعی

ارتباط هولوگرام ها با عکس و عکاسی

 هولوگرام  ها  را همه به عنوان یک تصویر فیزیکی میشناسند اما این به این معنا نیست که این هولوگرام ها این همان عکس است. برای مثال وقتی یک شیء عکس برداری میشود , هرقسمت از عکس دارای یک تصویر از بخش مربوطه از شیء اصلی است که از نقطه نظری که مربوط به موقعیت پخش در هولوگرام است , مشاهده شده است . بنابراین , اگر صفحه شفافی که حاوی هولوگرام انتقال است شکسته شود هر قطعه همچنان قادر خواهد بود کل تصویر را طرح کند , گرچه از یک نقطه نظر دیگر.با استفاده از قطعه ی نزدیک بالای صفحه هولوگرافی , نمایی از قسمت بالا خواهیم داشت . در حالی که اگر از قطعات قسمت زیرین صفحه ی هولوگرام استفاده کنیم , حالتی ایجاد میشود که گویی نگاهی بالا به سمت جسم داریم (جسم در بالا قرار میگیرد) . از دیگرویژگی های جالب انگیز هولوگرام ها این است که خواص نوری اشیاء مانند لنز ها را حفظ می کنند . مثلا یک هولوگرام که از قرار دادن یک ذره بین مقابل یک پروانه به دست آمده است را درنظربگیرید . یک ناظر به هنگام مشاهده ی تصویر هولوگرافی از این اشیاء متوجه خواهد شد که قسمت پروانه ای که از طریق تصویر ذره بین دیده میشود بزرگ میشود .

 تفاوتهای هولوگرام و هولوگرافی را بشناسیم 

هولوگرام کلمه ایست با ریشه ی یونانی که از holo به معنی کامل و gramma به معنی پیام تشکیل شده است . روند ساخت یک هولوگرام , هولوگرافی نامیده میشود . هنگامی که یک هولوگرام ساخته میشود نور از یک لیزر تصویری شیء مورد نظر را روی یک فیلم یا یک صفحه ی عکاسی ثبت میکند . اساسا دو نوع هولوگرام وجود دارد .هولوگرام انعکاسی که وقتی ازجلو نور به آن تابیده شود مشاهده میشود . در حالی که هولوگرام انتقال با تاباندن نوراز پشت به درون آن دیده میشود . هولوگرام برجسته با پشتیبانی از یک هولوگرام انتقال با یک ماده ی آینه مانند ساخته میشود که هنگامی که از جلو به آن نور بتابد دیده میشود .نوع دیگری از هولوگرام که استروگرام نامیده میشود نیز قابل ساخت است که تصاویر متحرک ایجاد میکند . مدت زمان این تصاویر معمولا بین 3 الی 20 ثانیه می باشد .

آیا هولوگرام ها یک تصویر سه بعدی هستند؟

اگر نور مناسب به یک هولوگرام برسد ما آنرا به صورت یک تصویر زیبای سه بعدی مشاهده میکینم . هم چنین یک هولوگرام میتواند یک تصویر سه بعدی را در هوا پردازش کند , تصویری حقیقی که میتواند عکس برداری شود اگرچه قابل لمس نیست . چون آنان نمیتوانند از طریق معمولی کپی برداری شوند . از آنان به طور گسترده برای جلوگیری از جعل اسناد هم چون کارت های اعتباری , گواهینامه های رانندگی , بلیط های ورودی استفاده می شود .



:: برچسب‌ها: هولوگرام,هولوگرام سه لعدی, هولوگرافی,هولوگرافیک,عکاسی و هولوگرام,ساخت یک هولوگرام,هولوگرام انعکاسی,هولوگرام برجسته,هولوگرام انتقال,صفحه هولوگرافی,تصویر هولوگرافی, ,
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نادر رفیعی

 استفاده از فیلم های OPS جایگزین فیلم هایPVC

میزان عرضه در سال های 90 بسیار کم بود و در مقابل آن میزان تقاضا بسیار بالا بود و تولید فیلم های ops جوابگوی این مسئله نبود. زیرا اغلب OPS را فیلمی می‌‌دانستند که قرار است جایگزین PVC شود و تعداد کشورهایی که استفاده از PVC را ممنوع می‌‌کردند در حال افزایش بود. ظرفیت مراکز تولید OPS نیز محدود بود. امروزه تعداد تولیدکنندگان OPS افزایش یافته و به زودی میزان عرضه و تقاضا متعادل خواهد شد

درباره تولیدکنندگان فیلم شرینک

 ما در این مطلب قصد داریم که درباره یکی از مطالبی پیرامون هولوگرام صحبت کنیم که به میزان بسیار بالایی در دنیای امروز مورد توجه قرار دارد.
 
تولیدکنندگان فیلم شرینک اسلیو اگر مقررات دست و پای آن‌ها را نبندد از PVC استفاده می‌‌کنند زیرا PVC از دیگر مواد ارزان‌تر است. از سوی دیگر به راحتی می‌‌توان آن را در بازارهای داخلی و خارجی تأمین کرد. از سوی دیگر میزان و قابلیت شرینک آن، درجات متفاوتی دارد و برای عملیات شرینک می‌‌توان از درجه حرارت‌های متفاوت استفاده کرد. این انعطاف باعث می‌‌شود تا تولید‌ کننده لیبل حفاظتی بتواند از دستگاه‌های نه‌چندان پیچیده نیز برای تولید شرینک لیبل روده‌ای استفاده کند. در گذشته برای شرینک لیبل حفاظتی از هوای داغ، اشعه مادون قرمز و آمیزه این دو روش استفاده می‌‌شد. امروزه از تونل‌های بخار به‌طور گسترده برای شرینک کردن لیبل‌ حفاظتی روده‌ای استفاده می‌‌شود.


 



:: برچسب‌ها: مواد , انتخاب,لیبل,شرینک,PVC,تقاضا,تولیدکنندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نادر رفیعی

 

قابلیت های لیبل بسته بندی

برای لیبل بسته بندی استفاده های مختلفی میتوان در نظر گرفت که عبارتند از  : 

  • جلوگیر از آسیب فیزیکی محصول ...
  • مرتب نگه داری کردن از محتویات درون بسته بندی .
  • سادگی در جابجا کردن محصول .
  • یاری کردن در زمینه بازاریابی و فروش محصول


محافظت از محصول

مرحله ی دوم؛ این بسته بندی شامل چندین محصول با لیبل بسته بندی نوع اول می باشد. مهمترین کارکرد این بسته بندی، محافظت از محصولات، تسهیل حمل و نقل و توزیع محصول، اطلاع رسانی پیرامون نام محصولات موجود در بسته بندی، تعداد آنها، شرکت سازنده و ... است. رایج ترین بسته بندی نوع دوم لیبل بسته بندی در کارتن است. این کارتن ها با استفاده از ورق های موج دار ( 3لایه، 5لایه و .. ) تولید می شوند و در عین وزن پایین قابلیت بالایی در ضربه گیری، جذب رطوبت، مقاومت خمش، گرما و ... دارند. صنعتگران امروزه بسته بندی در کارتن ( Corrugated Carton Box ) را به عنوان بهترین گزینه برای بسته بندی محصولاتخود انتخاب کرده اند زیرا :

- کارتن ها با دوام هستند .
- کارتن ها از تنوع بالایی برخوردارند و برای انواع محصولات تطبیق پذیرند.
- کارتن ها سبک هستند.
- کارتن ها مقاومت و تحمل فشار بالایی دارند.
- به محیط زیست آسیب نمی زنند.
- قابل بازیافت هستند.
- امکان چاپ با تنوع بالایی بر روی آنها موجود است.
- و از همه مهمتر، کارتن ها از نظر اقتصادی به صرفه هستند.


:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نادر رفیعی

کدگذاری به روش PDF۴۱۷

این شیوه کد گذاری دوبعدی نیز ( ۲D )تعریف شده که خطی نیست و اغلب جدول روزنامه تداعی میکند اما تفاوت این کد با سایر روش های موجود در این است که  PDF۴۱۷ واقعا یک فایل اطلاعات قابل حمل است ( Portable Data File ) است کهشامل : اسم , آدرس , شماره تلفن منزل , شماره گواهینامه رانندگی و عکس و حتی گزیده ای از سابقه رانندگی است !در پایان این شیوه کد گذاری دیتای کامل و جامعی را در در خود جای میدهد و ابعادی مانند یک تمبر دارد ولی طبیعتا هرچه حجم اطلاعات ثبت شده بیشتر باشد این نوع بارکد هم بزرگتر است .

 

 کدگذاریCode ۳۹

این روش کد گذاری به این دلیل ایجاد شد تا در صنایعی که احتیاج به استفاده از حروف نیز در کنار ارقام دارند به کار برده شود . این روش کدگذاری عمومی ترین روش کدگذاری است که از قدیم به کار برده میشود . این نوع کدگذاری معمول درا تمام صنایع به استثناء تولید کنندگان موادغذائی – به کار گرفته میشود اما با توجه به اینکه بارکد دارای طول زیادی خواهد بود برای مواردی که اندازه برچسب امنیتی روی اقلام تولیدی گزینه ای قابل توجه باشد پیشنهاد نمی شود.

 



:: برچسب‌ها: هولوگرام , برچسب امنیتی , هولوگرام امنیتی , کد گذاری , ,
:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نادر رفیعی

حکاکی با لیزر

حکاکی با لیزر روشی دارای ایمنی بالا برای ایجاد طرح شخصی روی کارت میباشد که قابلیت آن را به بدنه کارت کارت pvc انتقال میدهد . این ویژگی ,شخصی سازی واعتماد به نفس را ارتقا میدهد و تقلب در آن عملا ممکن است .هر نوع دست بردن جهت تغییر دادن اطلاعات ثبت شده فقط باعث ضربه و آسیب به کارت میشود .

چاپ میکرو 

چاپ میکرو از سخت ترین کارها درروند  هولوگرام میباشد . آن معمولا در گذرنامه ها و ارز نامه ها استفاده میشود .از ویژگی این نوع کارت شناسه امنیتی pvcبرای کارت هایی با امنیت بالا استفاده میشود . طبق آزمایشات بصری ,چاپ میکرو به صورت خط نشان هایی دیده میشوند که هنگامی که توسط ذره بین مورد برسی قرار میگیرند , درواقع به صورت تکرار متن نمایان میشوند که معتبر و کاملا حقیقی هستند . برخلاف سایر ویژگی های امنیتی اضافی , چاپ میکرو نیاز به تولید تجهیزات صنعتی دارد که این گزینه را نسبت به کارت های پیش چاپ شده محدود میکند .



:: برچسب‌ها: هولوگرام,هولوگرافی,کارت شناسایی pvc,هولوگرام امنیتی,برچسب امنیتی ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 مهر 1396 | نظرات ()