نوشته شده توسط : نادر رفیعی

 معرفی روکش ساران (PVDC)

روکش ساران که نام دیگر آن پلی وینیلیدن کلراید است رواج بسیاری پیدا کرده است . اولین بار این نوع روکس به شکل امولوسیون برای روکش کاغذ مورد استفاده قرار گرفت این ماده از ترکیب مواد غیر قابل نفوذ ساخته شده است که به شدت در مقابل روغن و چربی و آب مقاوم هستند .

برای محصولاتی مانند قهوه،سوپ های خشک،ادویه جات ،کره،مارگارین و دیگر غذاهای چرب و روغنی که عطر و بوی فرار دارند،روکش های PVDC نسبت به واکس یا پلی اتیلن بهتر عمل می کنند.

بررسی روکش PVDC 

معمولا برای ایجاد روکش بر روی بسته بندی ها از بیش از یک روکش استفاده می کنند . به کمک یک سری از تجهیزات میتوان به ظور همزمان شش رکش ایجاد کرد . بعد از هر روکش ، به ان حرارت داده می شود تا آب موجود در آن تبخیر شده و پس از این مرحله بر روی آن رزین ذوب می شود و در نهایت با استفاده از یک غلتک سرد آن را خنک می کنند . 

کاغذی که روکش می شود، باید نرم و حداقل تراکم الیاف را داشته باشد. زیرا این ماده الیافی قهوه ای رنگ پخته شده (شایوز) دارد که روکش را سوراخ می کنند. مقدار سلولزی که تا حد زیاد چوبی شده نیز باید حداقل باشد. این مسئله حاصل پخت شدید است که منجر به فیتیله شدن می گردد. کاغذ باید به دقت آهارزنی درونی شود. آهارزنی سطحی از اهمیت چندانی برخوردار نیست. اگر آهارزنی کافی نباشد، به کارگیری آستر امولسیون لاتکس ضروری است. برای بهبود انعطاف پذیری می توان از روکش های با پایه لاتکس آکریلیک استفاده کرد. گاهی اوقات به هنگام کار با PVDC ، نزدیک ترین PH کاغذ به درجه خنثی ضروری می نماید.

روکش های دیگری مانند کازیین، نشاسته و پلی وینیل الکل از حلال ها یا سوسپانسیون های آب تهیه می شوند. گاهی نیز برای ثبات این روکش ها از بوراکس یا آلدییدها استفاده می کنند تا در حضور آب، وارد محلول نشوند.

 

 

 

 

 

 



:: برچسب‌ها: لیبل بسته بندی , طراحی لیبل بسته بندی , بسته بندی , اهمیت بسته بندی , رنگ بسته بندی ,
:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نادر رفیعی

نقش پلاستیک بسته بندی

هدف اصلی از تولید لیبل بسته بندی محافطت از کالا ها و محصولات غذایی در برابر هوا و جلوگیری از خشک شدن آنها است . همچنین برخی از مواد و محصولات در برابر اکسیژن و هوا و رطوبت واکنش داده و تغییر شیمیایی میدهند بسته بندی از همه ی این موارد جلوگیری می کند .  پوشش جدید غنی از نانوذرات سیلیکات است. این نانوذرات تا حد زیادی از نفوذ اکسیژن، گازهای دیگر و رطوبت جلوگیری می‌کنند و فساد مواد غذایی را به تعویق ‌می اندازند.شرکت Bayer Polymer کیسه‌ای پلاستیکی با نام Durethan KU2-2601 تولید کرده است که از محصولات موجود در بازار سبک تر و محکم تر است، همچنین مقاومت بیشتری در برابر گرما از خود نشان می‌دهد.

تشخیص فساد مواد غذایی

سازمان‌های دیگر به کمک فناوری‌نانو در حال یافتن راهی برای تشخیص فساد مواد غذایی هستند. به عنوان مثال شرکت AgroMicron، افشانه تشخیص دهنده نانوبیولومینسانس را ساخته که شامل پروتئین لومینسانت است. در این طرح، افشانه سطح میکروب‌هایی مانند Salmonella و E.coli را ‌پوشانده، و از خود نوری ساطع می‌کند و به این روش فساد مواد غذایی تشخیص داده می‌شود. این شرکت امیدوار است بتواند محصول مورد نظر را با نام BioMark وارد بازار کند. در حال حاضر این شرکت در حال ساخت افشانه‌‌هایی با روش‌‌های جدید است تا بتواند از آنها در حمل و نقل دریایی استفاده کند.

 



:: برچسب‌ها: لیبل بسته بندی , طراحی لیبل بسته بندی , بسته بندی , اهمیت بسته بندی , رنگ بسته بندی ,
:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نادر رفیعی

چگونگی شکل دهی هولوگرام ها 

بی شک شما هم هولوگرام هایی با اشکال مختلف را دیده اید.اما به راستی این هولوگرام ها چگونه تولیدمیشوند؟ما در این مطلب میخواهیم به این سوال شما یک پاسخ بسیار اساسی بدهیم.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

شکل دهی الکتریکی فرآیند رونوشت از تصویر هولوگرافی است .این فرآیند به مضمونی است که تصویر از صفحه ی مقاوم در برابر نور یا پلاستیک و یا آهن انتقال می دهد و یا اینکه از یک قطعه ی فلزی به قطعه ی دیگر رونوشت می کند ،بستگی دارد .

ترکیب مجددفرآیندی است که در آن تصویر واحد از نسخه ی اصلی ترکیب می گردد .نتیجه ی چنین عملی صفحات پلاستیکی هولوگرافی بزرگ است که در شبکه های به ابعاد بزرگتر از 12×12برجسته شده اند .شکل دهی الکتریکی و ترکیب مجدد فرآیند چاپ را برای تولید هولوگرام ها فراهم می کند .از لایی ها به عنوانی ابزاری برای برجسته کاری مورد استفاده قرار می گیرد .

 ابزار تولید هولوگرام 

مطلبی را برای شما گرد آوری کرده ایم که با استفاده از آن میتوانید بسیار راحت به تولید هولوگرام ها بپردازید این مطلب در اولین گام به آشنا کردم شما با ابزار های این کار خواهد پرداخت.پس این مطلب را از دست ندهید.

-انتقال هولوگرام اصلی از صفحه ی مقاوم در برابر نور به نیکل

-تکثیر یک تصویر واحد از نیکل به صفحه ی پلاستیکی

-انتقال تصویر های متعدد از پلاستیک به نیکل .این فرآیند لایی اصلی نامیده می شود.

-بعد از اینکه لایی اصلی به عنوان یک نمونه ی اصلی برای بازسازی لایی کاری ها به کار گرفته شد از شکل دهی الکتریکی استفاده کنید .



:: برچسب‌ها: هولوگرام امنیتی,برچسب هولوگرام امنیتی,ساخت هولوگرام امنیتی,ساخت تصویر هولوگرامی,تصویر هولوگرام,هولوگرام اصلی,تولید هولوگرام,دستگاه تولید هولوگرام,راهکارهای تولید هولوگرام,مراحل تولید هولوگرام,انتقال هولوگرام,برجسته کاری هولوگرام,چاپ هولوگرام امنیتی,چاپ هولوگرام,دستگاه چاپ هولوگرام, ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 دی 1396 | نظرات ()