نوشته شده توسط : نادر رفیعی

ایرادات و محدودیت حافظه هولوگرافیک

  •       در این نوع ذخیره سازی هولوگرافیک، ابزارهای خیلی پیشرفته برای ایجاد زاویه دقیق تابش پرتو مرجع روی صفحه کریستالی نیاز است. زیرا این پرتو باید دقیقا با پرتو مرجع منطبق بوده  و هیچ انحرافی نداشته باشد. وگرنه اختلاف حتی یک هزارم میلی متر باعث خطا در ریکاوری داده ها میشود.
  •      در صورت ذخیره بسیار زیاد لایه روی یک کریستال مقاومت آن کم میشود.
  •    در ذخیره دیتا در حجم بالا، کریستال مرجع استفاده شده  هولوگرام  در زاویه خیلی دقیق متمرکز نشده باشد ، مقدار زیادی از اطلاعات زمینه ی لایه ها و شامل بقیه صفحه های ذخیره شده در کریستال میشود.

مزایای حافظه های هولوگرافیک

  •   اولین و مهم‌ترین مزیت سیستم حافظه های هولوگرافیک، قابلیت بازیابی کل صفحه به سرعت و یک دفعه ای (و نه به شکل ترتیبی و تناوبی) است.
  •  ظرفیت و حجم ذخیره‌سازی بسیار بالا تا حدی که قدرت ذخیره‌ی یک ترابایت اطلاعات در ابزاری به کوچکی یک کریستال شکر را دارد.
  •  سرعت در انتقال و جابه‌جایی داده ها و قابلیت اعمال تنظیمات مورد نظر به طور کامل (انتقال با سرعت 1تا10 گیگابایت در ثانیه)
  •   ذخیره سازی به صورت متناوب و سری(همانند سایر حافظه ها) انجام نمی گیرد و قابلیت خواندن و بازیابی اطلاعات را به طور موازی دارد.


:: برچسب‌ها: هلوگرام , هولوگرافی , هولوگرافیک , حافظه هولوگرافیک ,
:: بازدید از این مطلب : 313
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نادر رفیعی

طرح مخفی هولوگرام

در این نوع هولوگرامها، متن یا تصویر خاصی درون هولوگرام قرار می‌گیرد که در حالت عادی غیر قابل رؤیت است و فقط با استفاده از دستگاههای لیزرخوان مخصوص قابل رؤیت خواهد بود. از این نوع هولوگرامدر مواردی که امنیت بالایی مدنظر باشد، استفاده می شود .

هولوگرام نواری

این نوارها برای جعبه یا بسته بندی هایی که نیاز به حفاظت و امنیت بالایی دارند استفاده میشود که در صورت کنده شدن کلماتی مانند void ، Canceled و .... برجای میگذارد که نشان از باز شدن بسته را میدهد. در این نوع هولوگرام همانند سایر هولوگرامها می توان از جلوه هولوگرام امنیتی استفاده کرد .

فویل های هات استامپ 

در این نوع هولوگرام بصورت حرارتی برروی سطح مورد نظر مانند پارچه‏ ، فلزات ، پلاستیک ، چرم ، کاغذ و ..... منتقل میشود و با ماشین هات استامپ مورد استفاده قرار میگیرد .

 



:: برچسب‌ها: هولوگرام,هولوگرافی,هولوگرام نواری,طرح مخفی هولوگرام ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نادر رفیعی

 

موارد موجود در اولین نسخه برنامه موبایل هولوگرام سه بعدی

در نسخه اولیه 6 مورد پیش فرض وجود داشت  :زمین ،جمجمه،دوربین های مارپیچ دیجیتال ،لامپ ،آبشار و مدارهای لیزری .دستگاه های هولوگرام های سه بعدی برپایه ی اصول و ساختاری معین برای تبلیغات ساخته و  استفاده میشوند .تاثیر هولوگرام را به وضوح میتوان در نمایشگاه ها و فروشگاه های اینترنتی به طور آشکار مشاهده کرد.

 

 

نقش هولوگرام سه بعدی در گوشی های هوشمند

اکنون می توانید هولوگرام های سه بعدی را از گوشی های هوشمند به پروژکتور ها انتقال دهید . این نرم افزار به دلیل امکاناتی متفاوتی نظیر عدم جعل یا کپی برداری واقعآ تحسین برانگیز است .برنامه های نرم افزاری هولوگرامی بسیاری در فضای مجازی وجود دارد که اکثرشان رونوشت هستند .برای تکمیل این هولوگرام ها اندکی مهارت نیاز است .با این برنامه ها می توان هولوگرام های سه بعدی بر گوشی ها ی هوشمند و تبلت ها نصب کرد .



:: برچسب‌ها: هولوگرام سه بعدی, نصب هولوگرام سه بعدی, گوشی هوشمند هولوگرامی, ساخت هولوگرام سه بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 1033
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نادر رفیعی

وطیفه و کاربرد لیبل بسته بندی

بسته بندی محصول به طور کلی شامل وظیفه و کاربرد زیر میباشد. البته امروزه علاوه‌بر امور کلی زیر، بسیاری انتظارات دیگر هم از یک  لیبل بسته‌بندی خوب وجود دارد. این وظایف را به‌طور کلی می‌توان در دو مورد زیر خلاصه کرد:

 عملکرد تکنیکی و حفاظتی

لیبل بسته بندی باید از کالا نگهداری کرده و آن را از ضایعاتاحتمالی حفظ کند. از فساد کالاهای فسادپذیر جلوگیری و در مورد کالاهای خاصی در مقابل سرما، گرما، ضربه و… محافظت کند.

 

 عملکرد اقتصادی

این مورد، بیشتر از لحاظ گرفتن جای کم، ترتیب، نظم، انبار کردن کالا و سهولت حمل و نقل، مورد توجه قرار می‌گیرد. هر چند که عملکرد حفاظتی خود در صرفه‌جویی اقتصادی هزینه‌ها نقش بسزایی دارد .



:: برچسب‌ها: عملکرد اقتصادی , عملکرد اطلاع رسانی , عملکرد تبلیغاتی , عملکردهای بسته بندی , لیبل بسته بندی ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نادر رفیعی

جراحی مغز با روش هولوگرافی

هولوگرام  بازتابی 8 اینچ 10 اینچی در مرکز طراحی این پوستر ISDH نمایانگر تصویر سه بعدی با ابعاد واقعی مغز است که بوسیله روش  لیزر موج (Pulse Pw) وایجاد شده با کمک متخصص جراحی مغز و اعصاب خانم دکتر کاترین کو (1998-1995)با همکاری شرکت هولوگرافی، این طراحی آموزشی مدل های سه بعدی و تصاویر را به عنوان وسایل کمک آموزشی برای ارایه اطلاعات ساده و ابتدایی و یا علمی بسیار پیچیده در یک محیط با تعامل بالا استفاده میکند.

همانطور که حاضران در کلاس هولوگرام را میبینند و بافعالیت های چند مرحله ای درگیر  و چند بعدی با طراحی پوستر آن میشوند درک آن ها از آناتومی انسانبالا میرود.افراد وقتی با جعبه بازی، بازی میکنند مهارت های شناختی خود را آشکار میکنند و در هنگام تجزیه و تحلیل تصویر مغناطیسی هولوگرامی، نمایه های ذهنی را ایجاد میکنند.در بازتاب این هولوگرام داده های بیومدیکال سه بعدی آشکار است اعمال این فرضیه به جراحی مغز و اعصاب، یه هولوگرام رادیلوژیک استریل مغز روی مهارت به عوان یک قالب هدایت کننده بین جراح و موضوع است.

مزایایی شبیه سازی جراحی پیش از اجرا با هولوگرام سه بعدی

هولوگرافی

Ko توضیح مزایای جراحی برای پزشکان و بیماران و ارائه داده های زیست پزشکی آن را به عنوان یک راهنمای  هولوگرام سه بعدی و تصویری میدهد: هولوگرافی از دید  یک استریو در حال مشاهده در آن تصویر این است که تصویر خودکار استریو بدون نیاز به جفت استریو یا وسایل بصری است.

هولوگرام مجموعه های دیجیتالی متعدد را در فرمت حجمی و تعاملی یکپارچه ارائه میدهد.دقت 3D و موقعیت تصویر و زاویه دید با توجه به ویژگی های پاتولوژیک بیمار در دفتر بررسی شد و منجر به سطح اطمینان بیشتری در استفاده از این تکنولوژی در عمل جراحی شد.همه ی بیماران و خانواده هایشان ترجیح میدهند که از هولوگرام خود به عنوان کمک آموزشی بصری در دوره ی  توضیحات و روش کار استفاده کنند(Ko 1998)



:: برچسب‌ها: هولوگرام , هولوگرام سه بعدی , هولوگرافی مغز و اعصاب , رادیولوژی هولوگرام , تصویر هولوگرافیک , پوستر ISDH ,
:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نادر رفیعی

 

تاثیر هولوگرام در ساده کردن آموزش

 

 

 

فناوری هولوگرام این قابلیت را دارد که مواردی متفاوت از سیستم های ساده و سنتی آموزشی را ارایه کند .هولوگرام یک شیوه مدرن است که کیفیت بالایی از اجسام سه بعدی ارایه کند.

 

هولوگرام های انسان،ارگان های مختلف میتوانند از روش های ساده برای آموزش کودکان و بزرگ سالان استفاده کنیم.در همین حین میشود از پروتوکل ها برای آموزش دانشجویان پزشکی استفاده کرد و با آخرین تکنیک های جراحی و وسایل مدرن استفاده کرد استفاده کرد.

 

برای یادگیرندگان در تمام سنین بازی های سه بعدی و سیستم ها که ارائه دهنده آموزه های تحریک آمیز هستند میتوانند اطلاعات علمی پیچیده  باشند که این موضوع نه تنها با معنی و آموزنده است بلکه جذاب هم هست.آواتارهای پزشکی با استفاده از هولوگرام سه بعدی که در توسعه رانندگی و نوآوری و دانش در مورد افزایش یادگیری بیماران، دکترها و دانش آموزان در مورد بدن انسان به اطلاعات پزشکی دسترسی پیدا میکنند و شرایط سلامتی را ثبت میکنند.
هولوگرام سه بعدی

 

نقش هولوگرام در طراحی آواتارهای پزشکی 

 

در طراحی آواتارهای پزشکی هولوگرام سه بعدی به عنوان عوامل موثر در آموزش مبتنی بر دانش شناخته شده اند. انجام دادن کاری به عنوان مربیان علوم  در محیط های یادگیری از برنامه های اواتار در داده های پزشکی و آموزشی استفاده میکنند تا هدایتی برای یادگیری علمی باشد.

 

تجربه دانش آموزان و ایجاد حالت های مختلف حسی و درک ها به عنوان مغز در تنظیمات هولوگرام سه بعدی یادگیری تعامل دارند.Holorad مجموعه های استاندارد و سفارشی،روشن و شفاف Voxgrams و تصاویر سه بعدی را تولید میکند که بهصورت حقیقی در فضا معلق است، برای تدریس خوب تست علم دانش آموزان و درک آن ها از آناتومی لازم است.

 

را برای جراحان،بیماران و مربیان، ارائه یک درک روشن از روابط بحرانی بین و در داخل ساختارهای تشریحی و آسیب شناختی (Holorad 2012) میدهد.دانشجویان گزارش میدهند که تدریس با نظر بصری "سه بعدی اشعه ایکس" voxgrams به میزان قابل توجهی افزایش میابد.

 



:: برچسب‌ها: هولوگرام , هولوگرافی , هولوگرافیک , هولوگرام سه بعدی , هولوگرافی و تحصیل , هولوگرافی و آموزش , هولوگرام در آموزش ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نادر رفیعی

 

تاریخچه فن چاپ

اختراع فن چاپ بسیار پیش از گوتنبرگ  که به عنوان مخترع چاپ شناخته  شده میرسد. چند هزار سال قبل از میلاد آشوری ها بر روی لوح های گلی مهرهایی میزدند. استعمال حروف قابل انتقال نیز میان سال‌ها ی 1051 و 1058 در چین آغاز شد. فردی بنام پیشنگ استفاده  از حروف را اختراع کرد که این حروف از لوح های گلی ساخته شده بودند. حروف دستی و حروف قلعی که پس از آنها به کارآمد، هیچ یک رواجی نیافت، بر عکس حروف چوبی متداول شد. تا این‌که در سال 1440، گوتنبرگ ظاهرا بدون اطلاع از کار چینی‌ها، حروف قابل انتقال را اختراع کرد و برای هر یک از حروف الفبا یک حرف جداگانه به کار برد.

حروف متحرک چیست؟

حروف متحرک را چینی‌ها اختراع کردند، ولی گوتنبرگ که حرفه اش زرگری بود، آلیاژ مناسب برای ریخته گری حروف را از سرب و آنتی موآن به دست آورد و سپس نسبت هر یک از این دو فلز را به گونه ای انتخاب کرد که حروف بیش از حد سخت و نرم نباشند. وی برای مرکب چاپ هم فرمول مناسبی یافت و خلاصه با رفع موانع و حل مشکلات عمل چاپ را میسر و اجرایی کرد. تقریبا 20 سال پس از نخستین تلاش ها ی گوتنبرگ در امر چاپ ،این صنعت با استفاده از سطوح برجسته در ونیز، فلورانس، پاریس و لیون در حدی مختصر و محدود رواج یافت. امادستگاه چاپ گوتنبرگ، به علت هزینه ها ی بسیار زیاد فقط برای ثروتمندان قابل دسترسی بود و به همین دلیل تا مدت ها ی طولانی استقبال چندانی از آن نشد. 300 سال پس از اختراع دستگاه چاپ گوتنبرگ، نمایشنامه نویسی آلمانی به نام آلوئیس زنه فلدر، چاپ سنگی یا لیتو گرافی را درسال 1796 میلادی اختراع کرد.


:: برچسب‌ها: چاپ , فن چاپ , دستگاه چاپ , پرینت , حروف چاپی , تاریخچه چاپ ,
:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1396 | نظرات ()