نوشته شده توسط : نادر رفیعی

اولین هولوگرام سه بعدی

یک فیزیکدان امریکایی اولین هولوگرام های سه بعدی ابداع کرد .روشی که بعدها بوسیله سایر فیزیکدانان برای  ساخت اولین هولوگرام تابشی با امواج لیزری جهت ثبت کردن تصویر مد نظر استفاده شد .بعد از آن صفحه ی هولوگرافی  که نور بوسیله آن دریافت میشود جایگزین گشت .تصویر بدست آمده از این روش الگوی حاشیه دار نامیده شد .پس قرار گرفتن در زوشنایی تصویر هولوگرام بدست می آید.
 
 

هولوگرافی کارآمد

هولوگرافی وسیله ای کارآمد برای انجام اندازه گیری های دقیق است .هنگامی که یک شی روشن می گردد الگوهای حاصل از امواج نوری که از آن گذر می کند و به وسیله یصفحه ی هولوگرافی برداشته می شود همانند الگوی حاشیه ای منحصر به فرد است .برای مشاهده ی تغییرات یک شی لازم است تصاویر متفاوت اززمان های متفاوت گرفته شود .این عمل برای تعیین صحت اندازه ها در صورتی که هر گونه بی نظمی در شی وجود داشته باشد حتی اگر بسیار کوچک باشد کار آمد خواهد بود .


:: برچسب‌ها: هولوگرام , صفحه ی هولوگرامی , هولوگرافی , هولوگرام های سه بعدی , ساخت اولین هولوگرام ,
:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نادر رفیعی

فویل های شفاف

دادن افکت  هولوگرافیک خاصیت امنیتی روی فیلم های شفاف هم ممکن است. بجز خصوصیات امنیتی ، فضای مورد نیاز بسته بندی ازبین نخواهد رفتو همه اطلاعات در زیر سطح آن قابل دیدن میباشد. هم چنین دارای زیبایی و امینت میباشد.

فویل رنگی

تمامی طرح ها ویژگی های هولوگرام ها را می توان روی فویل های طلایی، نقره ای و رنگی متفاوت چاپ کرد. انتخاب رنگ هولوگرام وابسته به سلیقه سفارش دهنده و رنگ سطح الصاق است.

فویل ها در رنگ های طلایی، نقره ای، مسی، آبی، سبز، قرمز، صورتی، بنفش، فیروزه ای و ... قابل ارائه هستند.

 
 


:: برچسب‌ها: هولوگرام , هولوگرافی , هولوگرافیک , چاپ هولوگرام , فویل هولوگرام ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نادر رفیعی

دسته بندی هولوگرام های امنیتی

هولوگرام ها دارای درجه بندی امنیتی مختلفی نسبت به هم هستند . اگر تلاش کنیم هولوگرام ها  را از نظر ایمنی دسته بندی کنیم به دو  گروه تقسیم میشوند:
  • هولوگرام  طرح عمومی
  • هولوگرام طرح اختصاصی

هولوگرام با طرح عمومی

این نوع هولوگرام ها، دارای نوشته هایی پیش فرض هستند که در برخی موارد با طرح ها و گیلوش های منحصر به فرد،  نیز تلفیق شده اند. این نوشته ها عموما GENUINE ، ORIGINAL، OK و ... غیره هستند که با توجه به کاربرد مشتری، انتخاب و تولید می شوند.



:: برچسب‌ها: هولوگرام , هولوگرافی , هولوگرام عمومی ,
:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نادر رفیعی

بیت های هولوگرافیک

بیت های هر سطر یا ستون، اعداد فرد را کد یک و اعداد زوج را کد صفر میدهند جفت و موازنه میسازند. این دو بخش باز دیگر بهم پیوند خورده و جهت ثبت شدن هولوگرافیک به مدیوم ارسال میشود.

خطای احتمالی در ثبت داده به صورت آزاد

در ثبت داده به صورت آزاد، روشی که اطلاعات را می خواند نیز خطا را به شکل آزاد اعلام میکند. داده ها در فرمت صفحه به روشی برای کنترل خطا احتیاج دارند. کنترل خطا در حال حاضر روی جریان بیت ها متمرکز است. چرا که داده ها در شکل دو بعدی روی صفحه قرار دارند ولی اصلاح خطا احتیاج به محاسبه یک بعد دیگر از بیت را دارد، چرا که داده ها در حافظه های هولوگرافیک به شکل سه بعدی ذخیره می شود.

 



:: برچسب‌ها: هولوگرام , هولوگرافیک , هولوگرافی , حافظه های هولوگرافیک ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نادر رفیعی

 چگونگی تداخل هولوگرافی

تداخل این امواج بستگی به نور پخش شده ار نقاط مختلف دارد ،فاصله شدت بازتاب مقداری کاملا نسبی است .بنابراین هر نقطه در سطح هولوگرافی ترکیبی از پرتوهای بازتابی در نقاط مختلف است .این نوع الگوها به بخش های مختلف شی منتقل میشود .

منظور از الگوی میکروسکوپی در ساخت هولوگرافی چیست

الگوهای میکروسکوپی که از ده ها هزار خطوط بی قاعده در هر میلی متر تشکیل شده است بر روی فیلم های عکاسی هالید نقره ای ثبت می گرددو به وسیله ی تکنیک های استاندارد پردازش می گردد.این اسناد به وسیله ی مواد مقام به نور ساخته و پردازش می شوند.نوارها نیز به عنوان متغیر در قسمت انکساری و یا مواد ضخیم همانندلایه های حساس هالید نقره ای سفید ،صفحات کاغذ دو رنگی ،فوتوفیلم های ترکیبی و یا ترموپلاستیک های به کار گرفته می شوند .

 

 



:: برچسب‌ها: هولوگرام , هولوگرافی , هولوگرافیک ,
:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نادر رفیعی

ثبت هولوگرام خطی

در این روش تمام ابزارهای ثبت تصویر مرتب و در یک خط قرار میگیرند. جسم قابل ثبت در روش In-Line باید یک صفحه شفاف با طرح هایی از ذرات و اجزای مات باشد که بوسیله تابیدن  نور موازی مونوکروماتیک(تک رنگ) یعنی پرتو اصلی نور دهی میگردد و از برخورد برخی پرتوها با اشیا، پرتو مربوط به جسم تشکیل میشود و از برخورد این دو گروه پرتو بر سطح صفحه  (plate)هولوگرافیک  ایجاد و ذخیره میشود.

   

همانطور که شکل نشان میدهد؛ نور بعد از برخورد کردن با صفحه حساس به دو دسته تقسیم میشود. دسته اول به صورت مستقیم منتقل میشود(Transmitted) و فرکانس آن پایدار باقی میماند. بخش دوم پرتوهای ناپایداری است که فاز و دامنه‌ی آن متغیر است.

هولوگرافی خارج از محور 

برخلاف روش خطی(In-Line)، اجزا در این سیستم دارای زوایای متفاوتی از یک دیگر هستند و برای اجسام مات(Opaque) کاربرد دارد.
سیستم ثبت هولوگرام‌ های خارج از محور در شکل زیر به صورت ساده و شماتیک ارائه شده است. برای سهولت درک روند کار از نور موازی و یک‌نواخت به عنوان نور مرجع اصلی استفاده شده است که روی صفحه حساس به همراه پرتو شئ تداخل را مورد نظر را می سازند و تصویر آن تشکیل می شود.

  فاز پرتو مرجع در سراسر صفحه هولوگرافیک متفاوت است و دامنه و فاز پرتوهای شئ به صورت تلفیقی و کدگذاری شده تداخل را می سازند.
برای بازسازی تصویر هولوگرافیک باید یک بار دیگر توسط پرتو مرجع به آن تابیده شود.­­ که به شکل زیر اتفاق می افتد:


   

در این سیستم نیز جزء اول پرتوهای انتقال یافته(Transmitted) دقیقا با پرتوهای اصلی تابیده شده مطابقت دارد و جزء دوم(Halo) با زاویه‌ای تقریبن دوبرابر گسترش پیدا می کند

 



:: برچسب‌ها: هولوگرام, هولوگرافی, هولوگرافیک,تصویر هولوگرافیک,صفحه هولوگرافیک ,
:: بازدید از این مطلب : 373
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نادر رفیعی

نحوه ساخت هولوگرام

برای ساخت هولوگرام  از یک شی عکس های رنگی از زاویه های مختلف و درحالت های مختلف گرفته میشود و به لاین های مختلف وب ارسال میشود .در مدل هایی که در آزمایشگاه ساخته میشود از قاب های شفاف عکس هایی گرفته میشود و در زمان خیلی کمی دوباره سازی میشود .در آینده نزدیک تصاویر را روی میز ایجاد میکنند و این فکر را در ذهن مخاطب ایجاد میکند که شی شناور است.تکنولوژی سه بعدی دور نگار از تکنولوژی هولوگرام سه بعدی از جهت های مختلف استفاده میشود.

کاربرد هولوگرام سه بعدی در صنایع پزشکی

پیغمبریان خاطر نشان کرد تکنولوژی هولوگرام سه بعدی نیز جایگاه خاصی در کاربردهای پزشکی دارد و به جراحان این امکان را می دهد که در اعمال جراحی سخت و پیچیده حضور داشته باشند .اگر به یک شی سه بعدی نگاه بیندازید آن را بسیار نزدیک تر از چیزی که مد نظرتان است مشاهده خواهید کرد .



:: برچسب‌ها: هولوگرام , هولوگرام سه بعدی , هولوگرافی , هولوگرافیک ,
:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نادر رفیعی

نحوه نمایش هولوگرام درفون ها

مساله مربوط به  هولوگرام این است که تصویر باید از ابعاد صفحه نمایش کمی کوچکتر باشد .به همین دلیل تصویر تشکیل شده در فون ها کوچک میباشد و برای دیدن آن باید از عینک های خاص استفاده کرد .واقعیت ترکیب شده در دنیای هولوگرافی  فناوری و حقیقت های ترکیبی هنوز مفهوم هایی وجود دارند که در وسایل مختلف باهم رقابت میکنند .مقدار نامشخص و تحول ایجاد کننده سرمایه گذاری برای وسعت دادن به فناوری سینمایی هولوگرافی انجام شده که با انتقال امواج دیجیتال به چشم تصاویر حقیقی را در مقابل شما گسترش میدهد .این فناوری این قابلیت را دارد که اجسام و سایر المان های طبیعت را درست مانند نمونه حقیقی به شما نمایش دهد .از آنجا که اطلاعات کمی درباره ی مجیک لیپ در دست داریم فهمیدن این نکته از اهمیت بالایی برخوردار است:مجیک لیپ به طور صحیحی از صقحه نمایش جدا می شود وبه طور نهادینه مفاهیم را به اذهان وارد می کند .

هولوگرام های موجود در گوشی را چگونه می توان دید

هم اکنون هولوگرام های موجود در گوشی بااستفاده از واحد های مجازی قابل مشاهده اند .شارد کومار موسس شرکت واحدهای مجازی می گوید:"امروزه تمامی مخاطبان به آسانی مطالب مورد نظر را دانلود می کنند و یا با فشار دادن یک دکمه هولوگرام مورد نظرشان بر روی صفحه نمایش قرار می گیرد .در این تکنیک از طرح های غیر عادی در کنار فنون نمایشگری مینیاتوری در گوشی های هوشمند بااستفاده از مواد نامرءی استفاده می شود .
تلفن همراهتان را درون یک جعبه قرار دهید ؟معلوم نیست چه در سر می گذارانیم .اما هنوز راهکار دیگری وجود دارد .محققان آزمایشگاه های درمانی نمونه ها ایی از فناوری هولوفلکس که هولوگرام های سه بعدی فاقد شیشه را به بازی ها ،تصاویر و تماس های تلفنی گوشی هوشمند می آورد ،را بررسی می کنند .اما متاسفانه شدت واکافت در این نمونه بسیار پایین است .


:: برچسب‌ها: هولوگرام , هولو گرافی , هولوگرام سه بعدی , هولوگرافیک ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نادر رفیعی

گسترش تکنولوژی هولوگرافیک

 تکنولوژی هولوگرافیک سه بعدی با سرعت سرسام آوری رشد میکند و از اول در رقابت های تجاری محصولات مختلف حضور داشته است چونکه جلوه ای فوق العاده دارد و در ذهن مخاطب باقی خواهد ماند.اولین بار این تکنیک توسط کمپانی های Big Brother(TV show) ، CocaCola و BMW برای پیام های تجاری مورد استفاده قرار گرفت.

تکنولوژی هولوگرافیک سه بعدی مدرن

تکنولوژی های نمایش سه بعدی مدرن نه تنها در در کامپیوترها و تلویزیون ها محبوب هستند؛ بلکه نمایش آن ها به صورت محیطی و درک تجربی آن به مراتب جذاب تر است.  هولوگرافیک پروجکشن کاربردهای فراوانی دارد مثل: مدل سازی پزشکی، شبیه سازی پرواز، کنترل ترافیک هوایی، شبیه سازی میدان جنگ، تشخیص پزشکی، تشخیص آب و هوا، سرگرمی، تبلیغات،  آموزش، انیمیشن ها، واقعیت مجازی، روبوتیک و ... .



:: برچسب‌ها: هولوگرام , هولوگرافیک , هولوگرافی سه بعدی , هولوگرافی ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 شهريور 1396 | نظرات ()