نوشته شده توسط : نادر رفیعی

موارد استفاده هولوگرام محو شونده

هولوگرام های محوشونده کاربرد های فراوانی دارد که از جمله کاربرد های این هولوگرام ، برچسب ضمانت است . زمانی که این برچسب بر روی محصولی قرار بگیرد بدین معنی است که آن محصول اصل بوده و با اطمینان خاطر می توانید ظان را خریداری نمایید . یکی دیگر از کاربرد های هولوگرام های محوشونده در اسنادی است که نیاز به امنیت بالا دارند چرا که امضای هولوگرافی بیانگر این موضوع است که ان کالا یا نامه و ... پیش از این باز نشده است .

تقریبا هیچ از یک تولید کنندگان با مشکل بازگشایی بسته ها در محل های فروش و یا ترابری روبه رو نمی شوند .قراردادن هولوگرام های محوشونده در بسته بندی ها محصول را در برابر کلاهبرداری های بعدی محافظت می کند.هولوگرام های ثبت شده بر روی محصولات بسته بندی شده این اطمینان خاطر را در مشتریان به وجود می آورد که محصول برای اولین بار بازگشایی می شود.

هولوگرام چیست؟

هولوگرام های محوشونده  به صورت برچسب بر روس اسناد و مدارک و برچسب ها قرار می گیرد و هزینه ی نگهداری آن نسبت به سایر هولوگرام ها بیشتر است . 

یکی از کاربرد های هولوگرام محو شونده تزینی بودن و جلب نظر مشتری است و مشخصات امضای هولوگرافی را در بر میگیرد . زمانی که نام و لوگوی شرکتی به کمک این برچسب ها بر روی محصولاتش قرار میگیرد افراد با اطمینان بیشتری آن محصول را خریداری می کنند . 

 

 

 
 
 


:: برچسب‌ها: هولوگرام , ساخت هولوگرام , طراحی هولوگرام , هولوگرام سه بعدی ,طراحی هولوگرام , ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نادر رفیعی

بررسی صنعت لیبل بسته بندی

اختراع پلی اتیلن موجب شد تا تحولات و پیشرفت های عظیمی در صنعت لیبل بسته بندی اتفاق بیافتد .  پلی اتیلن ماده ای است که عایق حرارتی است و در بسته بندی های حساس به دما کاربرد های فراوان دارد . این ماده تحت فشار های بالا و با تغییر میزان ماده  ایجاد می شود . 


تاریخچه بسته بندی شیشه ای

تاریخچه بسته بندی شیشه ای پیش از اواخر قرن نوزدهم، نه تنها آب جو بلکه آب معدنی، سس، ترشی، مربا، و محصولات دیگر که پیش از این به صورت آزاد فروخته می شدند، برای فروش در ظرف های شیشه ای بسته بندی می شدند. بطری هنوز با روشی به نسبت عقب مانده تولید می شد. بطری هایی که به روش باد کردن در قالب، در این دوره تولید می شدند از آن چنان اشکال عجیب و غریبی برخوردار بودند که تا پیش از جنگ جهانی اول، هر شیشه ای که می شناختند و یک روزنه داشت، بطری می گفتند. اما در طول قرون گذشته، تولید بطری به تدریج رو به اصلاح گذاشت. با ساخت و تولید انبوه بطری و تنوع در ابعاد و حجم آن بشر کنونی توانسته است در بسته بندی ها ظروف شیشه ای را یک امر مهم به حساب آورد و تا حدودی نقش آن را آشکار سازد. امروزه بیش از صدها نوع از اجناس و مواد در بسته های شیشه ای بسته بندی می شوند و با کیفیت برتر به بازار فروش عرضه می شوند. البته باید متذکر شد که علم شیشه و شیه گری در ایران نیز از زمان های قبل بوده و هم اکنون نیز رو به رشد است.
استفاده از شیشه برای امور بسته بندی بعد از جنگ جهانی دوم همواره سیر صعودی داشته است. چرا که شیوه های تولید سریع و پیوسته و اتوماسیون تولید بطری ها و پرکردن آنها به تولیدکنندگان این امکان را داده که از پس تقاضاها بر آیند و قیمت آنها را پایین نگه دارند. در نتیجه پژوهش گران راه هایی برای اصلاح هر چه بیشتر مقاومت مکانیکی و شیمیایی ظروف شیشه ای پیدا کردند و می کنند.
به طور کلی باید گفت شیشه ماده ایده آلی برای ظروف بسته بندی یا ترکیبی از کارایی، بهداشتی، و زیبایی آن است. به عنوان یک مثال زنده می توان اذعان داشت که در بسیاری از کشورهای پیشرفته عمده ترین تولید کنندگان مواد غذایی (به خصوص غذای کودکان) استفاده از ظروف شیشه ای را در روش کار خود قرار داده اند. با تمام اینها هرچند که شیشه ماده مناسبی برای بسته بندی بعضی مواد است برای برخی کالاهای خاص بهترین ماده لیبل بسته بندی است.
 
 


:: برچسب‌ها: لیبل بسته بندی , طراحی لیبل بسته بندی , بسته بندی , اهمیت بسته بندی , رنگ بسته بندی ,
:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1396 | نظرات ()